Facebook Twitter
Anadolu Üniversitesi
Kütüphane
Webmail
AÖF Öğrenci
 

İyi bir pazarlamanın özellikleri nelerdir?

30 Aralık 2008 tarihinde eklendi

Marketing Anadolu Kulübünün düzenlediği “Uluslar arası Pazarlamada Marka Yönetimi” isimli konferans, 26 Aralık Cuma günü Kongre Merkezi Mavi Salon’da gerçekleştirildi. Saat 14.00 başlayan konferansa Procter& Gamble Uluslararası Pazarlama Şirketi’nin Brüksel Bölge deterjan kategorisi Pazarlama Müdürü Tankut Turnaoğlu, konuşmacı olarak katıldı.

Uzun yıllar uluslar arası pazarlama alanında gerçekleştirdiği çalışmalardan elde ettiği deneyimleri “Uluslararası pazarlama” başlığı altında öğrenciler ile paylaşan Tankut Turnaoğlu, konferansta uluslar arası pazarlama ile yerel pazarlama arasındaki farklar ve uluslar arası pazarlamada başarılı olmak için markaları nasıl yönetmek gerekir konularına değindi. Başarılı bir pazarlamacının bir ürünü pazarlarken dikkat etmesi gereken noktaların başında güçlü stratejinin geldiğini kaydeden Turnaoğlu, iyi bir stratejinin için uzun dönemli düşünebilme ve uzun dönemli plan yapabilmeyi gerektirdiğini söyledi. Turnaoğlu, pazarlamada başarılı olacak kişilerin aynı zamanda çok güçlü sağduyuya sahip olması gerektiğini, çünkü pazarlamanın bir şirkette çok yönlendiren bir konum olduğunu ve pazarlamanın çoğu şirkette ana bölüm olduğunu belirtti. Uluslar arası pazarlamanın öne çıkan özelliklerini aktardı:

Yerel pazarlamada çevresel faktörlerin 1 ülke ile sınırlı ancak uluslar arası pazarlamada birden çok çevresel faktörle karşı karşıya kalırsınız ve bu faktörler sizin pazarlama karmanızı etkiler. Her ülke birbirinden siyasal düzen, kültür, ekonomik, altyapı açısından farklı olabilir. Tüm bu dış faktörlere göre pazarlama karmanızı hangi öğelerini adapte edeceksiniz, hangi öğeleri aynı tutacaksınız, bu dengeyi kurmak uluslar arası pazarlamanın öne çıkan en önemli özelliğidir.

Turnaoğlu sözlerine şöyle devam etti: Sağlam sağduyuya sahip biri her zaman şirket için doğru kararları verir. Pazarlamacının etrafındaki arkadaşları ile samimi ve iyi ilişkiler kurması gerektiği bir noktada olması da pazarlamada başarılı olmanın koşullardan biridir.

Pazarlamanın temelinde 4 P nin olduğuna dikkat çeken Turnaoğlu, bu 4 P yi ürün, fiyat, reklam ve dağıtım kanallarının oluşturduğunu ifade etti.

Bir ürün reklamı yapılırken, pazarlamacının ürünü pazarladığı ülkenin toplumsal öğelerine uygun reklam yapması gerektiğine dikkat çeken Turnaoğlu, pazarlamada 3 strateji olduğunu kaydetti. Turnaoğlu 1. stratejide ürünün ve tanıtımın her ülkede aynı şekilde yapıldığını, 2. stratejide pazarlanan ürünün her ülkede aynı ancak, reklamı tanıtılan ülkeye özel gerçekleştirildiğini, 3. stratejide ise reklamın aynı ancak, o ülke için yeni ürün üretildiğini belirtti.


Esra Çevik (Haber Merkezi)


BAUM bilgilendirme toplantısı düzenledi
Hz. Mevlana’nın 741. vuslat yıldönümü törenle anıldı
''İnce Film Çalıştayı'' gerçekleşti
''İş sahibi olmak mutlu bir hayatın ilk anahtarıdır''
Kamu ve özel sektördeki kariyer olanaklarına ilişkin seminer düzenlendi
EMYO öğrencilerinden örnek davranış
Anadolu Üniversitesi ile Eskişehirspor arasında 50. yıl iş birliği
Nejat İşcan'dan 73'üncü kütüphane
Prof. Dr. Cengiz Hakan Aydın’a ''International Contributions Award'' ödülü
''17. Akademik Bilişim Konferansı'' Anadolu Üniversitesi'nde yapılacak
''Erasmus+ 2014-2015 Bahar Dönemi'' başlıyor
''Konu seçerken 3 altın kurala dikkat edin''
Genç eczacılar mezunlarla buluştu
ARİNKOM TTO'dan bölge üniversitelerinde tanıtım toplantısı
AÖF Marmara Bölgesi büro çalışanlarına hizmet içi eğitim
''Reklam Oburları'' yine kampüsteydi
''Yunanistan Eğitim Sistemi'' konuşuldu
''Siirt Bölgesi Kazıları'' tarihe ışık tutuyor
''Hayalim Uçmak'' etkinliği düzenlendi
26. Genç İletişimciler Yarışması'ndan İletişim Bilimleri Fakültesi öğrencilerine ödül
''Öfke, buz dağının suyun üstünde kalan kısmıdır''
Üniversite-İşletme iş birliği protokolü imzalandı
''Eskişehir ve Bölgesi Teknoloji Transferi Çalıştayı'' gerçekleştirildi
İnovasyon Haftası’na Mimarlık ve Tasarım Fakültesi katkısı
Konservatuvar öğrencilerine sağlıklı eğitim
Özel eğitim hizmetleri ve ailelerin yasal hakları konuşuldu
Anadolu Mobil’den App Store’da önemli başarı
''6. Uluslararası Arkeoloji Öğrencileri Sempozyumu'' için hazırlık
''Bağışlanan organ filizlenen candır''
Zeynel Abidin Ağgül İletişim Bilimleri Fakültesi'ndeydi
Anadolu Üniversitesi Kütüphanesi rekora koşuyor
Seyahate dair her şey Turizm Fakültesi'nde konuşuldu
AHAVK yeni üyeleriyle buluştu
“Türkiye Akademik Dergiler Rehberi-2014” kitabı yayımlandı
“Microsoft Office 365 ve IT Akademi Semineri” gerçekleşti
Başbakan Yardımcısı Akdoğan İletişim’i ziyaret etti
Çağın sorunu enerji depolamada yeni yaklaşımlar
''Etkili Sunum Teknikleri'' semineri gerçekleştirildi
Güzel Sanatlar Fakültesi'ne ödül yağdı
Anadolu Üniversitesi’nden Alzhemier hastalarına destek
Kampüs | Bilim | Kültür Sanat | Spor | Künye
Anadolu Üniversitesi Haber Merkezi