Facebook Twitter
Anadolu Üniversitesi
Kütüphane
Webmail
AÖF Öğrenci
 

İyi bir pazarlamanın özellikleri nelerdir?

30 Aralık 2008 tarihinde eklendi

Marketing Anadolu Kulübünün düzenlediği “Uluslar arası Pazarlamada Marka Yönetimi” isimli konferans, 26 Aralık Cuma günü Kongre Merkezi Mavi Salon’da gerçekleştirildi. Saat 14.00 başlayan konferansa Procter& Gamble Uluslararası Pazarlama Şirketi’nin Brüksel Bölge deterjan kategorisi Pazarlama Müdürü Tankut Turnaoğlu, konuşmacı olarak katıldı.

Uzun yıllar uluslar arası pazarlama alanında gerçekleştirdiği çalışmalardan elde ettiği deneyimleri “Uluslararası pazarlama” başlığı altında öğrenciler ile paylaşan Tankut Turnaoğlu, konferansta uluslar arası pazarlama ile yerel pazarlama arasındaki farklar ve uluslar arası pazarlamada başarılı olmak için markaları nasıl yönetmek gerekir konularına değindi. Başarılı bir pazarlamacının bir ürünü pazarlarken dikkat etmesi gereken noktaların başında güçlü stratejinin geldiğini kaydeden Turnaoğlu, iyi bir stratejinin için uzun dönemli düşünebilme ve uzun dönemli plan yapabilmeyi gerektirdiğini söyledi. Turnaoğlu, pazarlamada başarılı olacak kişilerin aynı zamanda çok güçlü sağduyuya sahip olması gerektiğini, çünkü pazarlamanın bir şirkette çok yönlendiren bir konum olduğunu ve pazarlamanın çoğu şirkette ana bölüm olduğunu belirtti. Uluslar arası pazarlamanın öne çıkan özelliklerini aktardı:

Yerel pazarlamada çevresel faktörlerin 1 ülke ile sınırlı ancak uluslar arası pazarlamada birden çok çevresel faktörle karşı karşıya kalırsınız ve bu faktörler sizin pazarlama karmanızı etkiler. Her ülke birbirinden siyasal düzen, kültür, ekonomik, altyapı açısından farklı olabilir. Tüm bu dış faktörlere göre pazarlama karmanızı hangi öğelerini adapte edeceksiniz, hangi öğeleri aynı tutacaksınız, bu dengeyi kurmak uluslar arası pazarlamanın öne çıkan en önemli özelliğidir.

Turnaoğlu sözlerine şöyle devam etti: Sağlam sağduyuya sahip biri her zaman şirket için doğru kararları verir. Pazarlamacının etrafındaki arkadaşları ile samimi ve iyi ilişkiler kurması gerektiği bir noktada olması da pazarlamada başarılı olmanın koşullardan biridir.

Pazarlamanın temelinde 4 P nin olduğuna dikkat çeken Turnaoğlu, bu 4 P yi ürün, fiyat, reklam ve dağıtım kanallarının oluşturduğunu ifade etti.

Bir ürün reklamı yapılırken, pazarlamacının ürünü pazarladığı ülkenin toplumsal öğelerine uygun reklam yapması gerektiğine dikkat çeken Turnaoğlu, pazarlamada 3 strateji olduğunu kaydetti. Turnaoğlu 1. stratejide ürünün ve tanıtımın her ülkede aynı şekilde yapıldığını, 2. stratejide pazarlanan ürünün her ülkede aynı ancak, reklamı tanıtılan ülkeye özel gerçekleştirildiğini, 3. stratejide ise reklamın aynı ancak, o ülke için yeni ürün üretildiğini belirtti.


Esra Çevik (Haber Merkezi)


Futbol hakemliğinin kapıları Anadolu Üniversitesi ile açılıyor
''51. Kütüphane Haftası'' Anadolu Üniversitesi’nde kutlandı
''Eskişehir Eğitim Tanıtım Günleri Fuarı'' açıldı
Anadolu MOSK gözetmen eğitimi semineri verdi
27 Mart Dünya Tiyatrolar Günü kutlandı
''TÜBİTAK Projelerinde Değerlendirme Semineri'' gerçekleştirildi
Ödül alan öğrencilere teşekkür belgeleri verildi
''Kampüste Marketing 15'' gerçekleşti
Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Gündoğan'dan 27 Mart Dünya Tiyatrolar Günü mesajı
''TÜBİTAK 1002 Hızlı Destek Programı Bilgilendirme Toplantısı'' gerçekleştirildi
Birleşik Krallık Türkiye Büyükelçisi'nden Anadolu Üniversitesine ziyaret
“Tasarım Kulübü’nden Üçleme”
''Dünya Down Sendromu Farkındalık'' paneli gerçekleştirildi
National Geographic Mucidi Thomas Culhane Anadolu Üniversitesi'nde
''6’ncı Uluslararası Arkeoloji Öğrencileri Sempozyumu'' başladı
Prof. Dr. Ersin Yücel, ''21 Mart Dünya Ağaç Günü Sempozyumu''nda sunum yaptı
Emre Erdem söyleşisi İBF'de gerçekleşti
Sektör Buluşmaları '15 ikinci gününde de dolu dolu geçti
Nevruz ateşi Eskişehir'de yandı
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü ''Türkoloji'' semineri düzenledi
''Bilişim Hukukunun Güncel Sorunları'' konferansı gerçekleşti
ANFO fotoğrafçılık eğitimlerine devam ediyor
''Türk Dünyası Nevruz Bayramı'' Anadolu Üniversitesi’nde kutlandı
Anadolu Üniversitesi sektör liderlerini ağırladı
AEGEE'den proje yazımı eğitimi
Erasmus+ adayları için ilk bilgilendirme toplantısı düzenlendi
Kabin hizmetleri programı öğrencilerine saç ve cilt bakımı eğitimi verildi
Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Gündoğan'dan Nevruz mesajı
ARİNKOM ve BEBKA proje eğitiminde buluştu
Ölümsüz kahramanlar Anadolu’da anıldı
Güzel Sanatlar Fakültesi yeni atölyesinin açılışını yaptı
Sinema Eleştirmeni Alper Turgut ve Serdar Akbıyık öğrencilerle buluştu
ECo-C IntComm toplantısı yapıldı
Anadolu Üniversitesini temsil ettiği yarışmadan ödülle döndü
3D yarışmasında birincilik Endüstriyel Tasarım'ın oldu
Mezunların projesi ödüle layık görüldü
Dünya Sosyal Hizmet Günü’nde ''Kadın'' başköşedeydi
''18 Mart Şehitleri Anma Günü Çelenk Sunma Töreni'' gerçekleştirildi
Öğretmen okullarının 167. kuruluş yıldönümü kutlandı
Bisiklet ile Türkiye’den Gürcistan’a
Kampüs | Bilim | Kültür Sanat | Spor | Künye
Anadolu Üniversitesi Haber Merkezi