Facebook Twitter
Anadolu Üniversitesi
Kütüphane
Webmail
AÖF Öğrenci
 

İyi bir pazarlamanın özellikleri nelerdir?

30 Aralık 2008 tarihinde eklendi

Marketing Anadolu Kulübünün düzenlediği “Uluslar arası Pazarlamada Marka Yönetimi” isimli konferans, 26 Aralık Cuma günü Kongre Merkezi Mavi Salon’da gerçekleştirildi. Saat 14.00 başlayan konferansa Procter& Gamble Uluslararası Pazarlama Şirketi’nin Brüksel Bölge deterjan kategorisi Pazarlama Müdürü Tankut Turnaoğlu, konuşmacı olarak katıldı.

Uzun yıllar uluslar arası pazarlama alanında gerçekleştirdiği çalışmalardan elde ettiği deneyimleri “Uluslararası pazarlama” başlığı altında öğrenciler ile paylaşan Tankut Turnaoğlu, konferansta uluslar arası pazarlama ile yerel pazarlama arasındaki farklar ve uluslar arası pazarlamada başarılı olmak için markaları nasıl yönetmek gerekir konularına değindi. Başarılı bir pazarlamacının bir ürünü pazarlarken dikkat etmesi gereken noktaların başında güçlü stratejinin geldiğini kaydeden Turnaoğlu, iyi bir stratejinin için uzun dönemli düşünebilme ve uzun dönemli plan yapabilmeyi gerektirdiğini söyledi. Turnaoğlu, pazarlamada başarılı olacak kişilerin aynı zamanda çok güçlü sağduyuya sahip olması gerektiğini, çünkü pazarlamanın bir şirkette çok yönlendiren bir konum olduğunu ve pazarlamanın çoğu şirkette ana bölüm olduğunu belirtti. Uluslar arası pazarlamanın öne çıkan özelliklerini aktardı:

Yerel pazarlamada çevresel faktörlerin 1 ülke ile sınırlı ancak uluslar arası pazarlamada birden çok çevresel faktörle karşı karşıya kalırsınız ve bu faktörler sizin pazarlama karmanızı etkiler. Her ülke birbirinden siyasal düzen, kültür, ekonomik, altyapı açısından farklı olabilir. Tüm bu dış faktörlere göre pazarlama karmanızı hangi öğelerini adapte edeceksiniz, hangi öğeleri aynı tutacaksınız, bu dengeyi kurmak uluslar arası pazarlamanın öne çıkan en önemli özelliğidir.

Turnaoğlu sözlerine şöyle devam etti: Sağlam sağduyuya sahip biri her zaman şirket için doğru kararları verir. Pazarlamacının etrafındaki arkadaşları ile samimi ve iyi ilişkiler kurması gerektiği bir noktada olması da pazarlamada başarılı olmanın koşullardan biridir.

Pazarlamanın temelinde 4 P nin olduğuna dikkat çeken Turnaoğlu, bu 4 P yi ürün, fiyat, reklam ve dağıtım kanallarının oluşturduğunu ifade etti.

Bir ürün reklamı yapılırken, pazarlamacının ürünü pazarladığı ülkenin toplumsal öğelerine uygun reklam yapması gerektiğine dikkat çeken Turnaoğlu, pazarlamada 3 strateji olduğunu kaydetti. Turnaoğlu 1. stratejide ürünün ve tanıtımın her ülkede aynı şekilde yapıldığını, 2. stratejide pazarlanan ürünün her ülkede aynı ancak, reklamı tanıtılan ülkeye özel gerçekleştirildiğini, 3. stratejide ise reklamın aynı ancak, o ülke için yeni ürün üretildiğini belirtti.


Esra Çevik (Haber Merkezi)


"Kooperatifçilik yönetici eğitim semineri" sertifika töreni yapıldı
13. İnsansız Hava Sistemleri Yarışması'nda Anadolu Üniversitesi 6. oldu
''5.ÜYEP Bellek Olimpiyatı ve ÜYEP Mezuniyet Töreni'' gerçekleştirildi
''Üniversite Temsilcisi Toplantısı'' gerçekleştirildi
Endüstriyel Tasarım Bölümü’ne bir ödül daha
ARİNKOM TTO Danışma Kurulu 3. kez toplandı
Kütüphanede yaz tatili uygulamasına geçildi
Anadolu Üniversitesinden bir TÜBİTAK 3001 projesi daha
''Fen Bilimleri Alanında TÜBİTAK Projeleri Deneyim Paylaşım Toplantısı'' düzenlendi
Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Gündoğan'dan Babalar Günü mesajı
Rektör Prof. Dr. Naci Gündoğan OSB'li çocuklarla bir araya geldi
Kreş ve Gündüz Bakımevi'nden mezuniyet gösterisi
Proje Paylaşım Günleri'nde otizmli çocuklar konuşuldu
Sektör ve üniversiteler Eskişehir’de bir araya geldi
Açıköğretim Fakültesi Yaz Dönemi laboratuvar dersleri başladı
Arttırılmış gerçeklik üzerine TÜBİTAK 3001 projesi
''Yabancılara Türkçe Öğretimi Çalıştayı'' gerçekleştirildi
Seminer dersi kapsamında sunumlar yapıldı
Moda Tasarımı Bölümünden ''Uyanış''
EconAnadolu, 4'üncü kez gerçekleştirildi
Anadolu Üniversitesi e-Sertifika programlarına kayıtlar başladı
Anadolu Üniversitesi’nde mezuniyet törenleri sona erdi
Anadolu Üniversitesi mezunlarını uğurlamaya ikinci gününde de devam ediyor
Anadolu Üniversitesi mezuniyeti coşkuyla kutluyor
Arkeoloji Kulübü sosyal sorumluluk projelerine devam ediyor
''Lezzetin Hikâyesi'' Öğrenci Merkezi’nde sergilendi
''5-11 Haziran Dünya Çevre Günü'' kapsamında seminer gerçekleştirildi
Anadolu Üniversitesi personel eğitimlerine devam ediyor
“Raylı Sistemler Eskişehir Buluşması” gerçekleşti
Üniversite ile sektör buluştu
''TANDEM Kültür Yöneticileri Değişim Programı'' semineri gerçekleştirildi
7’nci Uluslararası Eskişehir Sokak Festivali gerçekleştirildi
Festival coşkusu sokakları şenlendirdi
''Üniversite Müzeleri Ödülü'' Anadolu Üniversitesinin oldu
''Sürekli Döküm Tekniği ve Çelik Metalurjisi'' semineri gerçekleştirildi
Yer ve Uzay Bilimleri Enstitüsüne bir ödül daha
Endüstriyel Tasarım Bölümünden birincilik ödülü
Hidroana Dünya yedincisi oldu
''Kurumsal Kimlik Tasarımı'' çalıştayı gerçekleştirildi
Radyo On Air mikrofonları bu kez yalnızca Anadolu Üniversitesine açıldı
Kampüs | Bilim | Kültür Sanat | Spor | Künye
Anadolu Üniversitesi Haber Merkezi