Facebook Twitter
Anadolu Üniversitesi
Kütüphane
Webmail
AÖF Öğrenci
 

İyi bir pazarlamanın özellikleri nelerdir?

30 Aralık 2008 tarihinde eklendi

Marketing Anadolu Kulübünün düzenlediği “Uluslar arası Pazarlamada Marka Yönetimi” isimli konferans, 26 Aralık Cuma günü Kongre Merkezi Mavi Salon’da gerçekleştirildi. Saat 14.00 başlayan konferansa Procter& Gamble Uluslararası Pazarlama Şirketi’nin Brüksel Bölge deterjan kategorisi Pazarlama Müdürü Tankut Turnaoğlu, konuşmacı olarak katıldı.

Uzun yıllar uluslar arası pazarlama alanında gerçekleştirdiği çalışmalardan elde ettiği deneyimleri “Uluslararası pazarlama” başlığı altında öğrenciler ile paylaşan Tankut Turnaoğlu, konferansta uluslar arası pazarlama ile yerel pazarlama arasındaki farklar ve uluslar arası pazarlamada başarılı olmak için markaları nasıl yönetmek gerekir konularına değindi. Başarılı bir pazarlamacının bir ürünü pazarlarken dikkat etmesi gereken noktaların başında güçlü stratejinin geldiğini kaydeden Turnaoğlu, iyi bir stratejinin için uzun dönemli düşünebilme ve uzun dönemli plan yapabilmeyi gerektirdiğini söyledi. Turnaoğlu, pazarlamada başarılı olacak kişilerin aynı zamanda çok güçlü sağduyuya sahip olması gerektiğini, çünkü pazarlamanın bir şirkette çok yönlendiren bir konum olduğunu ve pazarlamanın çoğu şirkette ana bölüm olduğunu belirtti. Uluslar arası pazarlamanın öne çıkan özelliklerini aktardı:

Yerel pazarlamada çevresel faktörlerin 1 ülke ile sınırlı ancak uluslar arası pazarlamada birden çok çevresel faktörle karşı karşıya kalırsınız ve bu faktörler sizin pazarlama karmanızı etkiler. Her ülke birbirinden siyasal düzen, kültür, ekonomik, altyapı açısından farklı olabilir. Tüm bu dış faktörlere göre pazarlama karmanızı hangi öğelerini adapte edeceksiniz, hangi öğeleri aynı tutacaksınız, bu dengeyi kurmak uluslar arası pazarlamanın öne çıkan en önemli özelliğidir.

Turnaoğlu sözlerine şöyle devam etti: Sağlam sağduyuya sahip biri her zaman şirket için doğru kararları verir. Pazarlamacının etrafındaki arkadaşları ile samimi ve iyi ilişkiler kurması gerektiği bir noktada olması da pazarlamada başarılı olmanın koşullardan biridir.

Pazarlamanın temelinde 4 P nin olduğuna dikkat çeken Turnaoğlu, bu 4 P yi ürün, fiyat, reklam ve dağıtım kanallarının oluşturduğunu ifade etti.

Bir ürün reklamı yapılırken, pazarlamacının ürünü pazarladığı ülkenin toplumsal öğelerine uygun reklam yapması gerektiğine dikkat çeken Turnaoğlu, pazarlamada 3 strateji olduğunu kaydetti. Turnaoğlu 1. stratejide ürünün ve tanıtımın her ülkede aynı şekilde yapıldığını, 2. stratejide pazarlanan ürünün her ülkede aynı ancak, reklamı tanıtılan ülkeye özel gerçekleştirildiğini, 3. stratejide ise reklamın aynı ancak, o ülke için yeni ürün üretildiğini belirtti.


Esra Çevik (Haber Merkezi)


Rektör Gündoğan yeni projelerin müjdesini verdi
Rektör Prof. Dr. Gündoğan'ın birim ziyaretleri Engelliler Entegre Yüksekokulu ile devam etti
Rektör Prof. Dr. Naci Gündoğan İİBF'deydi
Rektör Gündoğan yeni projeleri açıklamaya devam ediyor
Rektör Prof. Dr. Naci Gündoğan Devlet Konservatuvarı'ndaydı
Rektör Prof. Dr. Naci Gündoğan'dan YDYO ziyareti
Rektör Prof. Dr. Naci Gündoğan, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi'ni ziyaret etti
Seminer dersi kapsamında birbirinden farklı sunumlar yapıldı
''Tasarım Tabanlı Araştırma'' semineri gerçekleştirildi
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü öğrencilerinden büyük başarı
İki Eylül Kampüsü’ndeki yenilikler yolda
Rektör Prof. Dr. Naci Gündoğan 1. yıl ziyaretlerine devam ediyor
Karagandi Eyaleti Valiliği’nden ziyaret
Prof. Dr. Naci Gündoğan Edebiyat Fakültesi'ni ziyaret etti
''İTB ve İTN 592 Seminer Programı'' gerçekleşti
Rektör Prof. Dr. Gündoğan İletişim Bilimleri Fakültesi'ni ziyaret etti
ÜYEP'e 17 ilden 806 başvuru
İş sağlığı ve güvenliği eğitimi gerçekleştirildi
Rektör Prof. Dr. Naci Gündoğan, Güzel Sanatlar Fakültesi'ni ziyaret etti
ARDEB Programları tanıtılıyor
Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Gündoğan'dan 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü mesajı
Öğretmenlerin kendini geliştirmesi için bir fırsat: Eylem Araştırması
Prof. Dr. Naci Gündoğan’ın birim ziyaretleri devam ediyor
Anadolu Üniversitesi 2015’in de proje yılı olmasını hedefliyor
ARİNKOM TTO'dan yeni bir iş birliği
Açıköğretim Fakültesi’nde Dekanlık Devir Teslim Töreni
Rektör Prof. Dr. Naci Gündoğan, Eğitim Fakültesi'ni ziyaret etti
Rektör Prof. Dr. Naci Gündoğan'dan finaller öncesi öğrencilere gece ziyareti
ATOT ile ''Be A Part Of Europe''
Eğitim Fakültesi'nden poster sunumu
Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Gündoğan'dan Yeni Yıl mesajı
''Prof. Dr. Yahya Özsoy Toplum Hizmetleri Ödül Töreni'' gerçekleştirildi
Engelliler Araştırma Enstitüsü'nde kırmızı kurdele kesildi
Mühendislik Fakültesi 2014’e ''Hizmet Ödülleri Töreni'' ile veda etti
Cumalıkızık ''UNESCO Dünya Mirası Listesi''ne alındı
“Gürültü, Sessizlik ve Ses Manzaraları” kavramlarına bakış
Rektör Prof. Dr. Naci Gündoğan, birim ziyaretlerine Mühendislik Fakültesi ile başladı
''Nanoteknoloji Poster Sunumu ve Poster Yarışması''nın sonuçları belli oldu
Kanlıtaş, Anadolu’nun başka bir yüzünü ortaya çıkarıyor
''Sat Kendini'' öğrencilerde yeni ufuklar açtı
Kampüs | Bilim | Kültür Sanat | Spor | Künye
Anadolu Üniversitesi Haber Merkezi