Facebook Twitter
Anadolu Üniversitesi
Kütüphane
Webmail
AÖF Öğrenci
 

İyi bir pazarlamanın özellikleri nelerdir?

30 Aralık 2008 tarihinde eklendi

Marketing Anadolu Kulübünün düzenlediği “Uluslar arası Pazarlamada Marka Yönetimi” isimli konferans, 26 Aralık Cuma günü Kongre Merkezi Mavi Salon’da gerçekleştirildi. Saat 14.00 başlayan konferansa Procter& Gamble Uluslararası Pazarlama Şirketi’nin Brüksel Bölge deterjan kategorisi Pazarlama Müdürü Tankut Turnaoğlu, konuşmacı olarak katıldı.

Uzun yıllar uluslar arası pazarlama alanında gerçekleştirdiği çalışmalardan elde ettiği deneyimleri “Uluslararası pazarlama” başlığı altında öğrenciler ile paylaşan Tankut Turnaoğlu, konferansta uluslar arası pazarlama ile yerel pazarlama arasındaki farklar ve uluslar arası pazarlamada başarılı olmak için markaları nasıl yönetmek gerekir konularına değindi. Başarılı bir pazarlamacının bir ürünü pazarlarken dikkat etmesi gereken noktaların başında güçlü stratejinin geldiğini kaydeden Turnaoğlu, iyi bir stratejinin için uzun dönemli düşünebilme ve uzun dönemli plan yapabilmeyi gerektirdiğini söyledi. Turnaoğlu, pazarlamada başarılı olacak kişilerin aynı zamanda çok güçlü sağduyuya sahip olması gerektiğini, çünkü pazarlamanın bir şirkette çok yönlendiren bir konum olduğunu ve pazarlamanın çoğu şirkette ana bölüm olduğunu belirtti. Uluslar arası pazarlamanın öne çıkan özelliklerini aktardı:

Yerel pazarlamada çevresel faktörlerin 1 ülke ile sınırlı ancak uluslar arası pazarlamada birden çok çevresel faktörle karşı karşıya kalırsınız ve bu faktörler sizin pazarlama karmanızı etkiler. Her ülke birbirinden siyasal düzen, kültür, ekonomik, altyapı açısından farklı olabilir. Tüm bu dış faktörlere göre pazarlama karmanızı hangi öğelerini adapte edeceksiniz, hangi öğeleri aynı tutacaksınız, bu dengeyi kurmak uluslar arası pazarlamanın öne çıkan en önemli özelliğidir.

Turnaoğlu sözlerine şöyle devam etti: Sağlam sağduyuya sahip biri her zaman şirket için doğru kararları verir. Pazarlamacının etrafındaki arkadaşları ile samimi ve iyi ilişkiler kurması gerektiği bir noktada olması da pazarlamada başarılı olmanın koşullardan biridir.

Pazarlamanın temelinde 4 P nin olduğuna dikkat çeken Turnaoğlu, bu 4 P yi ürün, fiyat, reklam ve dağıtım kanallarının oluşturduğunu ifade etti.

Bir ürün reklamı yapılırken, pazarlamacının ürünü pazarladığı ülkenin toplumsal öğelerine uygun reklam yapması gerektiğine dikkat çeken Turnaoğlu, pazarlamada 3 strateji olduğunu kaydetti. Turnaoğlu 1. stratejide ürünün ve tanıtımın her ülkede aynı şekilde yapıldığını, 2. stratejide pazarlanan ürünün her ülkede aynı ancak, reklamı tanıtılan ülkeye özel gerçekleştirildiğini, 3. stratejide ise reklamın aynı ancak, o ülke için yeni ürün üretildiğini belirtti.


Esra Çevik (Haber Merkezi)


Erasmus Kulübü’nden bilgilendirme toplantısı
ARİNKOM TTO’da gündem başvuru süreçleri değerlendirmeleriydi
Anadolu Üniversitesi öğrencisinden ABD'de büyük başarı
Önce iş güvenliği!
Anadolu Üniversitesi'nden El-Farabi Ulusal Üniversitesi iş birliği ve Farabi Belgeseli
Yılın Beste ve Bestecisi Ödülünün sahibi Anadolu Üniversitesinden
Kimya Mühendisliği öğrencileri 5’inci kez UKMÖP’te
Anadolu Üniversitesi ESN başkanlarına ev sahipliği yaptı
Ekofizyografi Çalıştayı farklı disiplinleri bir araya getirdi
Güzel Sanatlar Fakültesi, Anadolu Üniversitesini Tayland'da temsil etti
Anadolu Üniversitesi, özel eğitim alanında da bir marka
Anadolu Üniversitesi Edebiyat Fakültesi ek binasına kavuştu
14. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi'nin imzaları atıldı
e-Sertifika Programlarına kayıtlar başladı
''Açık ve Uzaktan Öğrenmede Veri Madenciliği'' AÖF'de konuşuldu
Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Gündoğan’ın Açıköğretim Dönem Sonu Sınavları ile ilgili mesajı
AÖF öğrencileri ve personeli sınav hizmetlerinden oldukça memnun
Anadolu Üniversitesi, Dr. Akın Çakmakçı Tez Ödülleri'nde 2'ncilik gururunu yaşadı
İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimleri devam ediyor
Açıköğretim Sistemi Güz Dönemi Dönem Sonu Sınavları Bilgilendirme Toplantısı yapıldı
ÜYEP'e rekor başvuru
''Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bütçeleme 3. Çalıştayı'' yapıldı
Eczacılık Fakültesinden akademisyenler için ''Eğitimciler Eğitimi Programı''
Türk Dili Bölümü'nden hizmet içi eğitim
Öğr. Gör. Ahmet Mıdık'tan İş Sağlığı ve Güvenliği Bilgilendirme Semineri
Rektör Gündoğan’dan sınav dönemindeki öğrencilere gece ziyareti
Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Gündoğan’ın gündemle ilgili mesajı
''İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi''nin kapıları Anadolu Üniversitesi ile açılıyor
Dijital ortamlar artık hayatımızın her alanında
''Anadolu Haber'den'' bu yayın döneminde de TRT Okul ekranlarında
Güvenlik personeli iş sağlığı ve güvenliği eğitiminde buluştu
Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Gündoğan'dan 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü mesajı
Rektör Prof. Dr. Gündoğan, başarılı projelere imza atan öğrencileri ağırladı
Rektör Gündoğan, Açıköğretim Sistemi’nde öğrenim gören engelli öğrencilerle bir araya geldi
Prof. Dr. Demiray UDEEEWANA’yı anlattı
Erteleme ile başa çıkma konusunda neler yapılabilir?
Öğrenciler, Erasmus+ Öğrenim Hareketliliği Programı Oryantasyon Toplantısı'nda buluştu
Anadolu Üniversitesi öğrencilerine ''İş Sağlığı ve Güvenliği'' eğitimi
Rektör Prof. Dr. Gündoğan, İİBF’nin kantin açılışında öğrencilerle buluştu
Prof. Dr. Zaur Mükerrem’den ''Belgesel Estetiği Üzerine Düşünceler''
Kampüs | Bilim | Kültür Sanat | Spor | Künye
Anadolu Üniversitesi Haber Merkezi