Facebook Twitter
Anadolu Üniversitesi
Kütüphane
Webmail
AÖF Öğrenci
 

İyi bir pazarlamanın özellikleri nelerdir?

30 Aralık 2008 tarihinde eklendi

Marketing Anadolu Kulübünün düzenlediği “Uluslar arası Pazarlamada Marka Yönetimi” isimli konferans, 26 Aralık Cuma günü Kongre Merkezi Mavi Salon’da gerçekleştirildi. Saat 14.00 başlayan konferansa Procter& Gamble Uluslararası Pazarlama Şirketi’nin Brüksel Bölge deterjan kategorisi Pazarlama Müdürü Tankut Turnaoğlu, konuşmacı olarak katıldı.

Uzun yıllar uluslar arası pazarlama alanında gerçekleştirdiği çalışmalardan elde ettiği deneyimleri “Uluslararası pazarlama” başlığı altında öğrenciler ile paylaşan Tankut Turnaoğlu, konferansta uluslar arası pazarlama ile yerel pazarlama arasındaki farklar ve uluslar arası pazarlamada başarılı olmak için markaları nasıl yönetmek gerekir konularına değindi. Başarılı bir pazarlamacının bir ürünü pazarlarken dikkat etmesi gereken noktaların başında güçlü stratejinin geldiğini kaydeden Turnaoğlu, iyi bir stratejinin için uzun dönemli düşünebilme ve uzun dönemli plan yapabilmeyi gerektirdiğini söyledi. Turnaoğlu, pazarlamada başarılı olacak kişilerin aynı zamanda çok güçlü sağduyuya sahip olması gerektiğini, çünkü pazarlamanın bir şirkette çok yönlendiren bir konum olduğunu ve pazarlamanın çoğu şirkette ana bölüm olduğunu belirtti. Uluslar arası pazarlamanın öne çıkan özelliklerini aktardı:

Yerel pazarlamada çevresel faktörlerin 1 ülke ile sınırlı ancak uluslar arası pazarlamada birden çok çevresel faktörle karşı karşıya kalırsınız ve bu faktörler sizin pazarlama karmanızı etkiler. Her ülke birbirinden siyasal düzen, kültür, ekonomik, altyapı açısından farklı olabilir. Tüm bu dış faktörlere göre pazarlama karmanızı hangi öğelerini adapte edeceksiniz, hangi öğeleri aynı tutacaksınız, bu dengeyi kurmak uluslar arası pazarlamanın öne çıkan en önemli özelliğidir.

Turnaoğlu sözlerine şöyle devam etti: Sağlam sağduyuya sahip biri her zaman şirket için doğru kararları verir. Pazarlamacının etrafındaki arkadaşları ile samimi ve iyi ilişkiler kurması gerektiği bir noktada olması da pazarlamada başarılı olmanın koşullardan biridir.

Pazarlamanın temelinde 4 P nin olduğuna dikkat çeken Turnaoğlu, bu 4 P yi ürün, fiyat, reklam ve dağıtım kanallarının oluşturduğunu ifade etti.

Bir ürün reklamı yapılırken, pazarlamacının ürünü pazarladığı ülkenin toplumsal öğelerine uygun reklam yapması gerektiğine dikkat çeken Turnaoğlu, pazarlamada 3 strateji olduğunu kaydetti. Turnaoğlu 1. stratejide ürünün ve tanıtımın her ülkede aynı şekilde yapıldığını, 2. stratejide pazarlanan ürünün her ülkede aynı ancak, reklamı tanıtılan ülkeye özel gerçekleştirildiğini, 3. stratejide ise reklamın aynı ancak, o ülke için yeni ürün üretildiğini belirtti.


Esra Çevik (Haber Merkezi)


''Sürekli Döküm Tekniği ve Çelik Metalurjisi'' semineri gerçekleştirildi
Yer ve Uzay Bilimleri Enstitüsüne bir ödül daha
Endüstriyel Tasarım Bölümünden birincilik ödülü
Hidroana Dünya yedincisi oldu
''Kurumsal Kimlik Tasarımı'' çalıştayı gerçekleştirildi
Radyo On Air mikrofonları bu kez yalnızca Anadolu Üniversitesine açıldı
Proje Fuarı ve Yarışması’nın 8’incisi düzenlendi
Türkiye'de sürdürülebilir bilgi toplumu için öneriler
''Tekne İmalatı ve Tasarımı'' konferansı gerçekleştirildi
''ECZAK Akreditasyon Belgesi Takdim Töreni'' yapıldı
‘’Sosyal Hizmetin Dünü, Bugünü ve Geleceği’’ konuşuldu
Kısmi zamanlı öğrencilere ''İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi'' verildi
Mühendislik Fakültesinde iş sağlığı ve güvenliği konuşuldu
Sanal öğrenme topluluğu için ''Second Life''
Fransa’da eğitim ve burs imkânları konuşuldu
''Çevre Sorunlarının Uluslararası Boyutları'' Anadolu Üniversitesi'nde konuşuldu
Anadolu Üniversitesi ile Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Kooperatifçilik Genel Müdürlüğü arasında protokol imzalandı
HackingFest Eskişehir gerçekleştirildi
''AÖF Bahar Dönemi Dönem Sonu Sınavları Görevli Bilgilendirme Toplantısı'' yapıldı
Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Gündoğan'dan 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı mesajı
''Kırım Sürgünü Anıtı'' 71. yılda yeniden açıldı
''Uçurtma Şenliği'' ile gökyüzü renklendi
Anadolu Üniversitesi'nde TRAC Genel Kurul Toplantısı gerçekleşti
Prof. Dr. Uğur Tanyeli Mimarlık ve Tasarım Fakültesinin konuğu oldu
''Erasmus+ Öğrenim-Staj Hareketliliği'' için son oryantasyon toplantısı yapıldı
Fen Fakültesinin poster sunum etkinliği gerçekleştirildi
Mimarlık Bölümü mezunlarıyla buluştu
5.Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi gerçekleşti
''1. Yarışmalı Eczacılık Mezuniyet Projeleri Sempozyumu'' gerçekleştirildi
''Gelişim sende başlar''
Geleceğin hava aracı Anadolu Üniversitesi'nden
Mimarlık Fakültesi eski mezunlarıyla buluştu
''Reklam Oburları'' kampüsteydi
''Mehmet Taşkın ile Girişimcilik'' konferansı gerçekleştirildi
1. Anadolu Çizgi Film (Animasyon) Yarışması ödülleri sahiplerini buldu
Kâşif-5 Takımı Amerika’dan başarıyla döndü
Engelli gazeteci Arat’tan Rektör Prof. Dr. Naci Gündoğan’a ziyaret
Faris Akarsu ile ''Müzikal Sohbetler'' etkinliği gerçekleştirildi
Kırım Sürgünü’nün 71. Yılı Anma Töreni gerçekleştirildi
Açıköğretim Fakültesi seminerlerinin ilki gerçekleşti
Kampüs | Bilim | Kültür Sanat | Spor | Künye
Anadolu Üniversitesi Haber Merkezi