Facebook Twitter
Anadolu Üniversitesi
Kütüphane
Webmail
AÖF Öğrenci
 

İyi bir pazarlamanın özellikleri nelerdir?

30 Aralık 2008 tarihinde eklendi

Marketing Anadolu Kulübünün düzenlediği “Uluslar arası Pazarlamada Marka Yönetimi” isimli konferans, 26 Aralık Cuma günü Kongre Merkezi Mavi Salon’da gerçekleştirildi. Saat 14.00 başlayan konferansa Procter& Gamble Uluslararası Pazarlama Şirketi’nin Brüksel Bölge deterjan kategorisi Pazarlama Müdürü Tankut Turnaoğlu, konuşmacı olarak katıldı.

Uzun yıllar uluslar arası pazarlama alanında gerçekleştirdiği çalışmalardan elde ettiği deneyimleri “Uluslararası pazarlama” başlığı altında öğrenciler ile paylaşan Tankut Turnaoğlu, konferansta uluslar arası pazarlama ile yerel pazarlama arasındaki farklar ve uluslar arası pazarlamada başarılı olmak için markaları nasıl yönetmek gerekir konularına değindi. Başarılı bir pazarlamacının bir ürünü pazarlarken dikkat etmesi gereken noktaların başında güçlü stratejinin geldiğini kaydeden Turnaoğlu, iyi bir stratejinin için uzun dönemli düşünebilme ve uzun dönemli plan yapabilmeyi gerektirdiğini söyledi. Turnaoğlu, pazarlamada başarılı olacak kişilerin aynı zamanda çok güçlü sağduyuya sahip olması gerektiğini, çünkü pazarlamanın bir şirkette çok yönlendiren bir konum olduğunu ve pazarlamanın çoğu şirkette ana bölüm olduğunu belirtti. Uluslar arası pazarlamanın öne çıkan özelliklerini aktardı:

Yerel pazarlamada çevresel faktörlerin 1 ülke ile sınırlı ancak uluslar arası pazarlamada birden çok çevresel faktörle karşı karşıya kalırsınız ve bu faktörler sizin pazarlama karmanızı etkiler. Her ülke birbirinden siyasal düzen, kültür, ekonomik, altyapı açısından farklı olabilir. Tüm bu dış faktörlere göre pazarlama karmanızı hangi öğelerini adapte edeceksiniz, hangi öğeleri aynı tutacaksınız, bu dengeyi kurmak uluslar arası pazarlamanın öne çıkan en önemli özelliğidir.

Turnaoğlu sözlerine şöyle devam etti: Sağlam sağduyuya sahip biri her zaman şirket için doğru kararları verir. Pazarlamacının etrafındaki arkadaşları ile samimi ve iyi ilişkiler kurması gerektiği bir noktada olması da pazarlamada başarılı olmanın koşullardan biridir.

Pazarlamanın temelinde 4 P nin olduğuna dikkat çeken Turnaoğlu, bu 4 P yi ürün, fiyat, reklam ve dağıtım kanallarının oluşturduğunu ifade etti.

Bir ürün reklamı yapılırken, pazarlamacının ürünü pazarladığı ülkenin toplumsal öğelerine uygun reklam yapması gerektiğine dikkat çeken Turnaoğlu, pazarlamada 3 strateji olduğunu kaydetti. Turnaoğlu 1. stratejide ürünün ve tanıtımın her ülkede aynı şekilde yapıldığını, 2. stratejide pazarlanan ürünün her ülkede aynı ancak, reklamı tanıtılan ülkeye özel gerçekleştirildiğini, 3. stratejide ise reklamın aynı ancak, o ülke için yeni ürün üretildiğini belirtti.


Esra Çevik (Haber Merkezi)


Anadolu Üniversitesi Makedonya ve Bulgaristan bürolarına kayıtlı Açıköğretim Fakültesi öğrencilerini ağırladı
Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Gündoğan'ın 30 Ağustos Zafer Bayramı mesajı
Horizon 2020 projesi kabul edildi
İki Eylül Kampüsü yeni mekânlara kavuşuyor
''Aday Memurlara Hizmet İçi Eğitim Programı'' başladı
Anadolu Üniversitesi uluslararası başarılarına yenisini ekledi
BİGG – ANAÇ Teknogirişim Programı Eğitimi’ne başlandı
''Uçan Çiçekler'' İletişim Bilimleri Fakültesi’nde
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nden TÜBİTAK 1001'e iki proje
Turizm Fakültesi öğretim üyelerine ''En İyi Bildiri'' ödülü verildi
Bu yılın KPSS Birincisi Anadolu Üniversitesi'nden
Anadolu Üniversitesi ''Mutfak Açılışı'' etkinliği düzenlendi
Anadolu Üniversitesi personeline ''İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi'' verildi
Prof. Dr. Yücel Güney, Fen Fakültesini ziyaret etti
İnovasyon ve ticarileştirme konferansı düzenlendi
TÜBİTAK ve Avrupa Komisyonu’ndan Anadolu Üniversitesi’ne tam destek
Anadolu Üniversitesi TÜBİTAK’ın uygulayıcı kuruluşu seçildi
ARİNKOM TTO üniversite ve sektörü ''TÜBİTAK TEYDEB Destekleri Toplantısı''nda buluşturdu
Anadolu Üniversitesi BİGG Programı ‘‘Uygulayıcı Kuruluş İmza Töreni’’ne katıldı
8. GAJE ve 13. IJCLE konferansları sona erdi
Anadolu Üniversitesi 8. GAJE ve 13. IJCLE konferanslarına ev sahipliği yaptı
Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Gündoğan'ın Ramazan Bayramı mesajı
Anadolu Üniversitesi, AKM'de bayramlaştı
Üniversite adayları Anadolu Üniversitesi Tercih 2015’te buluştu
Anadolu Üniversitesi medyada da zirveyi hedefliyor
Üniversite adayları Anadolu Üniversitesi Tercih 2015’te buluşuyor
Anadolu Üniversitesi TÜBİTAK'ta yeni bir başarı elde etti
"Kooperatifçilik yönetici eğitim semineri" sertifika töreni yapıldı
13. İnsansız Hava Sistemleri Yarışması'nda Anadolu Üniversitesi 6. oldu
''5.ÜYEP Bellek Olimpiyatı ve ÜYEP Mezuniyet Töreni'' gerçekleştirildi
''Üniversite Temsilcisi Toplantısı'' gerçekleştirildi
Endüstriyel Tasarım Bölümü’ne bir ödül daha
ARİNKOM TTO Danışma Kurulu 3. kez toplandı
Kütüphanede yaz tatili uygulamasına geçildi
Anadolu Üniversitesinden bir TÜBİTAK 3001 projesi daha
''Fen Bilimleri Alanında TÜBİTAK Projeleri Deneyim Paylaşım Toplantısı'' düzenlendi
Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Gündoğan'dan Babalar Günü mesajı
Rektör Prof. Dr. Naci Gündoğan OSB'li çocuklarla bir araya geldi
Kreş ve Gündüz Bakımevi'nden mezuniyet gösterisi
Proje Paylaşım Günleri'nde otizmli çocuklar konuşuldu
Kampüs | Bilim | Kültür Sanat | Spor | Künye
Anadolu Üniversitesi Haber Merkezi