Facebook Twitter
Anadolu Üniversitesi
Kütüphane
Webmail
AÖF Öğrenci
 

İyi bir pazarlamanın özellikleri nelerdir?

30 Aralık 2008 tarihinde eklendi

Marketing Anadolu Kulübünün düzenlediği “Uluslar arası Pazarlamada Marka Yönetimi” isimli konferans, 26 Aralık Cuma günü Kongre Merkezi Mavi Salon’da gerçekleştirildi. Saat 14.00 başlayan konferansa Procter& Gamble Uluslararası Pazarlama Şirketi’nin Brüksel Bölge deterjan kategorisi Pazarlama Müdürü Tankut Turnaoğlu, konuşmacı olarak katıldı.

Uzun yıllar uluslar arası pazarlama alanında gerçekleştirdiği çalışmalardan elde ettiği deneyimleri “Uluslararası pazarlama” başlığı altında öğrenciler ile paylaşan Tankut Turnaoğlu, konferansta uluslar arası pazarlama ile yerel pazarlama arasındaki farklar ve uluslar arası pazarlamada başarılı olmak için markaları nasıl yönetmek gerekir konularına değindi. Başarılı bir pazarlamacının bir ürünü pazarlarken dikkat etmesi gereken noktaların başında güçlü stratejinin geldiğini kaydeden Turnaoğlu, iyi bir stratejinin için uzun dönemli düşünebilme ve uzun dönemli plan yapabilmeyi gerektirdiğini söyledi. Turnaoğlu, pazarlamada başarılı olacak kişilerin aynı zamanda çok güçlü sağduyuya sahip olması gerektiğini, çünkü pazarlamanın bir şirkette çok yönlendiren bir konum olduğunu ve pazarlamanın çoğu şirkette ana bölüm olduğunu belirtti. Uluslar arası pazarlamanın öne çıkan özelliklerini aktardı:

Yerel pazarlamada çevresel faktörlerin 1 ülke ile sınırlı ancak uluslar arası pazarlamada birden çok çevresel faktörle karşı karşıya kalırsınız ve bu faktörler sizin pazarlama karmanızı etkiler. Her ülke birbirinden siyasal düzen, kültür, ekonomik, altyapı açısından farklı olabilir. Tüm bu dış faktörlere göre pazarlama karmanızı hangi öğelerini adapte edeceksiniz, hangi öğeleri aynı tutacaksınız, bu dengeyi kurmak uluslar arası pazarlamanın öne çıkan en önemli özelliğidir.

Turnaoğlu sözlerine şöyle devam etti: Sağlam sağduyuya sahip biri her zaman şirket için doğru kararları verir. Pazarlamacının etrafındaki arkadaşları ile samimi ve iyi ilişkiler kurması gerektiği bir noktada olması da pazarlamada başarılı olmanın koşullardan biridir.

Pazarlamanın temelinde 4 P nin olduğuna dikkat çeken Turnaoğlu, bu 4 P yi ürün, fiyat, reklam ve dağıtım kanallarının oluşturduğunu ifade etti.

Bir ürün reklamı yapılırken, pazarlamacının ürünü pazarladığı ülkenin toplumsal öğelerine uygun reklam yapması gerektiğine dikkat çeken Turnaoğlu, pazarlamada 3 strateji olduğunu kaydetti. Turnaoğlu 1. stratejide ürünün ve tanıtımın her ülkede aynı şekilde yapıldığını, 2. stratejide pazarlanan ürünün her ülkede aynı ancak, reklamı tanıtılan ülkeye özel gerçekleştirildiğini, 3. stratejide ise reklamın aynı ancak, o ülke için yeni ürün üretildiğini belirtti.


Esra Çevik (Haber Merkezi)


Eczacılık Fakültesi Dekanlar Konseyi Anadolu’da toplandı
''İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi'' gerçekleştirildi
Kişiler arası çatışmalarınızı yeterince iyi çözebiliyor musunuz?
Anadolu Güneş Takımı Rektör Prof. Dr. Naci Gündoğan’ı ziyaret etti
Öğrencilerden Kosova ve Makedonya ziyareti
Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Gündoğan'ın 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı mesajı
Avrupa Birliği İş Hukuku'ndaki değişiklikler Anadolu Üniversitesi'nde konuşuldu
Engelli öğrenciler(le) birim olmak
Havacılık Kulüpleri Anadolu Üniversitesi'nde buluştu
EndNote tanıtım semineri gerçekleştirildi
''Başarıya Giden Yolda Motivasyon'' semineri düzenlendi
Gastronomi Kulübünden lezzetli bir şölen
Utangaçlıkla nasıl başa çıkılır?
DİLKOM’da görev değişikliği
Anadolu Üniversitesi, “Ömer Durna ile Kariyer Uçuşu” adlı seminere ev sahipliği yaptı
Yönetim ve Gelişim Kulübü üyeleriyle tanıştı
Erasmusa gidecek öğrencilere süreç hakkında bilgi verildi
Proje Yazım Kampı başladı
''Turnitin ve iThenticate Programı Eğitim Semineri'' gerçekleştirildi
Tango Topluluğu yeni üyeleriyle tanıştı
BÖTE Bölümü Engelsiz Bilişim Ödülüne layık görüldü
Kariyer Kulübü tanışma toplantısı gerçekleştirildi
Prof. Pınar Genç uluslararası yarışmadan ödülle döndü
Endüstri ve Verimlilik Kulübü, yeni üyelerine ''Merhaba'' dedi
Anadolu Üniversitesi “Frig Vadisi Üniversiteler Kültür Turu”na katıldı
İletişim Kulübü yeni üyeleriyle tanıştı
3. Uluslararası SERES'14 kongresi başladı
''Sektör İş Birliklerinde Fikri Haklar'' konuşuldu
Etkili ders çalışmanın yolları
Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu (UNICEF) öncülüğünde yürütülen ''Çocuk Hakları Müfredatı'' projesi devam ediyor
''Bilim Etiği'' dersi kapsamında seminer gerçekleşti
Mühendislik Fakültesi mezunları buluştu
Avrupa gönüllüleri bekliyor
KOSGEB, Anadolu Üniversitesi öğrencileri ile bir araya geldi
AEGEE 13. Olağan Genel Kurulu gerçekleştirildi
Müzikal mirasımız Anadolu Üniversitesinde yeniden canlanıyor
Türkiye'nin raylı sistemine Anadolu Üniversitesinden büyük katkı
Müzikal Topluluğunun tanışma toplantısı gerçekleşti
13. Kalite Şöleni başladı
Dijital medyada çocuk hakları Birleşmiş Milletlerde tartışıldı
Kampüs | Bilim | Kültür Sanat | Spor | Künye
Anadolu Üniversitesi Haber Merkezi