Facebook Twitter
Anadolu Üniversitesi
Kütüphane
Webmail
AÖF Öğrenci
 

İyi bir pazarlamanın özellikleri nelerdir?

30 Aralık 2008 tarihinde eklendi

Marketing Anadolu Kulübünün düzenlediği “Uluslar arası Pazarlamada Marka Yönetimi” isimli konferans, 26 Aralık Cuma günü Kongre Merkezi Mavi Salon’da gerçekleştirildi. Saat 14.00 başlayan konferansa Procter& Gamble Uluslararası Pazarlama Şirketi’nin Brüksel Bölge deterjan kategorisi Pazarlama Müdürü Tankut Turnaoğlu, konuşmacı olarak katıldı.

Uzun yıllar uluslar arası pazarlama alanında gerçekleştirdiği çalışmalardan elde ettiği deneyimleri “Uluslararası pazarlama” başlığı altında öğrenciler ile paylaşan Tankut Turnaoğlu, konferansta uluslar arası pazarlama ile yerel pazarlama arasındaki farklar ve uluslar arası pazarlamada başarılı olmak için markaları nasıl yönetmek gerekir konularına değindi. Başarılı bir pazarlamacının bir ürünü pazarlarken dikkat etmesi gereken noktaların başında güçlü stratejinin geldiğini kaydeden Turnaoğlu, iyi bir stratejinin için uzun dönemli düşünebilme ve uzun dönemli plan yapabilmeyi gerektirdiğini söyledi. Turnaoğlu, pazarlamada başarılı olacak kişilerin aynı zamanda çok güçlü sağduyuya sahip olması gerektiğini, çünkü pazarlamanın bir şirkette çok yönlendiren bir konum olduğunu ve pazarlamanın çoğu şirkette ana bölüm olduğunu belirtti. Uluslar arası pazarlamanın öne çıkan özelliklerini aktardı:

Yerel pazarlamada çevresel faktörlerin 1 ülke ile sınırlı ancak uluslar arası pazarlamada birden çok çevresel faktörle karşı karşıya kalırsınız ve bu faktörler sizin pazarlama karmanızı etkiler. Her ülke birbirinden siyasal düzen, kültür, ekonomik, altyapı açısından farklı olabilir. Tüm bu dış faktörlere göre pazarlama karmanızı hangi öğelerini adapte edeceksiniz, hangi öğeleri aynı tutacaksınız, bu dengeyi kurmak uluslar arası pazarlamanın öne çıkan en önemli özelliğidir.

Turnaoğlu sözlerine şöyle devam etti: Sağlam sağduyuya sahip biri her zaman şirket için doğru kararları verir. Pazarlamacının etrafındaki arkadaşları ile samimi ve iyi ilişkiler kurması gerektiği bir noktada olması da pazarlamada başarılı olmanın koşullardan biridir.

Pazarlamanın temelinde 4 P nin olduğuna dikkat çeken Turnaoğlu, bu 4 P yi ürün, fiyat, reklam ve dağıtım kanallarının oluşturduğunu ifade etti.

Bir ürün reklamı yapılırken, pazarlamacının ürünü pazarladığı ülkenin toplumsal öğelerine uygun reklam yapması gerektiğine dikkat çeken Turnaoğlu, pazarlamada 3 strateji olduğunu kaydetti. Turnaoğlu 1. stratejide ürünün ve tanıtımın her ülkede aynı şekilde yapıldığını, 2. stratejide pazarlanan ürünün her ülkede aynı ancak, reklamı tanıtılan ülkeye özel gerçekleştirildiğini, 3. stratejide ise reklamın aynı ancak, o ülke için yeni ürün üretildiğini belirtti.


Esra Çevik (Haber Merkezi)


Sosyal Bilimler Enstitüsünden "Anadolu Sohbetleri"
Anadolu Üniversitesi'nde Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı coşkusu
Anadolu Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirilen “Kazı ve Araştırmalar” konuşuldu
Erasmus Plus öğrencileri oryantasyonda buluştu
TÜBİTAK Teknoloji ve Yenilik Destek Programları 1505 projesi tanıtıldı
“İnovatif Kasa Tasarımı Gerçekleştirme” projesi tanıtıldı
Türkiye Basketbol Federasyonu'ndan Rektör Gündoğan'a ziyaret
Türkiye Tenis Federasyonu Başkanı Cengiz Durmuş Anadolu Üniversitesini ziyaret etti
''İktisada Çıkış Vakti 2'' etkinliği düzenlendi
Anadolu Üniversitesi balonlarla renklendi
Anadolu Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nden Türkiye 2'nciliği
Anadolu Üniversitesi - SUNY Çift Diploma Programı buluşması gerçekleşti
Rektör Prof. Dr. Gündoğan Dumlupınar Öğrenci Yurdu öğrencileriyle buluştu
Çalışma hayatında sendikal haklar konuşuldu
Almanya Mühendisler ve Mimarlar Birliği’nden ziyaret
Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Gündoğan'dan 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı mesajı
''Erasmus Değişim Programı'' toplantısı gerçekleşti
''Hz. Peygamber ve Birlikte Yaşama Ahlakı'' konferansı gerçekleştirildi
Anadolu Üniversitesi miniklerinden Rektör Prof. Dr. Naci Gündoğan’a ziyaret
Katı atık çalışması ödül getirdi
Azerbaycan şiiri bir asırdır özgürlük ateşiyle yanıyor
Rekreasyon Bölümü öğrencileri için iş imkanı sağlayan proje
AEGEE 30. yılını kutluyor
''2. Okulöncesi Eğitim Günleri Atölye Çalışmaları'' gerçekleşti
Medyanın en renkli hali 7. kez baskıya girdi
"Sağdan Sağdan Geliyorlar" etkinliği düzenlendi
''Sınavdır Geçer'' konferansı düzenlendi
''Nitel Veri Analizi'' semineri gerçekleşti
Stresle başa çıkmanın en etkili yolu ''Bedensel ve Zihinsel Gevşeme''
''Makyaj bir tekniktir''
Havacılık Kulübü, öğrencileri sektör büyükleriyle buluşturdu
Anadolu Üniversitesi personeli iş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilendirildi
Anadolu Üniversitesi Anadolu kentlerinde
''Fikri Haklar'' semineri gerçekleştirildi
Uluslararası Kent Araştırmaları Kongresi başladı
ANAPER, beş ulusal yeterlilik alanında daha akredite edildi
''Bilim Festivali" başladı
''Recent Trends in Modeling Loads on Elastic Structures'' seminerleri başladı
''AKUT Fotoğraf Sergisi'' gerçekleştirildi
Anadolu Üniversitesi, MEB ve UNFPA Göç Okulu için masaya oturdu
Kampüs | Bilim | Kültür Sanat | Spor | Künye
Anadolu Üniversitesi Haber Merkezi