Facebook Twitter
Anadolu Üniversitesi
Kütüphane
Webmail
AÖF Öğrenci
 

İyi bir pazarlamanın özellikleri nelerdir?

30 Aralık 2008 tarihinde eklendi

Marketing Anadolu Kulübünün düzenlediği “Uluslar arası Pazarlamada Marka Yönetimi” isimli konferans, 26 Aralık Cuma günü Kongre Merkezi Mavi Salon’da gerçekleştirildi. Saat 14.00 başlayan konferansa Procter& Gamble Uluslararası Pazarlama Şirketi’nin Brüksel Bölge deterjan kategorisi Pazarlama Müdürü Tankut Turnaoğlu, konuşmacı olarak katıldı.

Uzun yıllar uluslar arası pazarlama alanında gerçekleştirdiği çalışmalardan elde ettiği deneyimleri “Uluslararası pazarlama” başlığı altında öğrenciler ile paylaşan Tankut Turnaoğlu, konferansta uluslar arası pazarlama ile yerel pazarlama arasındaki farklar ve uluslar arası pazarlamada başarılı olmak için markaları nasıl yönetmek gerekir konularına değindi. Başarılı bir pazarlamacının bir ürünü pazarlarken dikkat etmesi gereken noktaların başında güçlü stratejinin geldiğini kaydeden Turnaoğlu, iyi bir stratejinin için uzun dönemli düşünebilme ve uzun dönemli plan yapabilmeyi gerektirdiğini söyledi. Turnaoğlu, pazarlamada başarılı olacak kişilerin aynı zamanda çok güçlü sağduyuya sahip olması gerektiğini, çünkü pazarlamanın bir şirkette çok yönlendiren bir konum olduğunu ve pazarlamanın çoğu şirkette ana bölüm olduğunu belirtti. Uluslar arası pazarlamanın öne çıkan özelliklerini aktardı:

Yerel pazarlamada çevresel faktörlerin 1 ülke ile sınırlı ancak uluslar arası pazarlamada birden çok çevresel faktörle karşı karşıya kalırsınız ve bu faktörler sizin pazarlama karmanızı etkiler. Her ülke birbirinden siyasal düzen, kültür, ekonomik, altyapı açısından farklı olabilir. Tüm bu dış faktörlere göre pazarlama karmanızı hangi öğelerini adapte edeceksiniz, hangi öğeleri aynı tutacaksınız, bu dengeyi kurmak uluslar arası pazarlamanın öne çıkan en önemli özelliğidir.

Turnaoğlu sözlerine şöyle devam etti: Sağlam sağduyuya sahip biri her zaman şirket için doğru kararları verir. Pazarlamacının etrafındaki arkadaşları ile samimi ve iyi ilişkiler kurması gerektiği bir noktada olması da pazarlamada başarılı olmanın koşullardan biridir.

Pazarlamanın temelinde 4 P nin olduğuna dikkat çeken Turnaoğlu, bu 4 P yi ürün, fiyat, reklam ve dağıtım kanallarının oluşturduğunu ifade etti.

Bir ürün reklamı yapılırken, pazarlamacının ürünü pazarladığı ülkenin toplumsal öğelerine uygun reklam yapması gerektiğine dikkat çeken Turnaoğlu, pazarlamada 3 strateji olduğunu kaydetti. Turnaoğlu 1. stratejide ürünün ve tanıtımın her ülkede aynı şekilde yapıldığını, 2. stratejide pazarlanan ürünün her ülkede aynı ancak, reklamı tanıtılan ülkeye özel gerçekleştirildiğini, 3. stratejide ise reklamın aynı ancak, o ülke için yeni ürün üretildiğini belirtti.


Esra Çevik (Haber Merkezi)


Anadolu Üniversitesi ailesi bayramlaştı
Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Gündoğan'ın Ramazan Bayramı mesajı
Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Gündoğan'ın Gazeteciler ve Basın Bayramı mesajı
Mengenli aşçıların sözlü tarih görüşmeleri başladı
Tek ders sınav toplantısı gerçekleşti
UNFPA Göç Okulu Projesini onurlandırdı
Mühendislik Fakültesi programlarının akreditasyon süreleri yeniden uzatıldı
UNFPA’dan Üniversitemize ziyaret
Anadolu Üniversitesi öğrencisinin büyük başarısı
AÖF Önlisans Programları yaz dönemi uygulama derslerine ziyaret yapıldı
Sağlık Bakanı'ndan Anadolu Üniversitesi Rektörlüğüne ziyaret
TÜBA’dan Anadolu Üniversitesine büyük onur
Anadolu Üniversitesi 13. sırada
Mimarlık ve Tasarım Fakültesi üçüncü kez akredite edildi
Endüstri Mühendisliği Bölümü öğrencilerinden önemli başarı
Devlet Konservatuvarında sınav heyecanı
Açıköğretim tek ders sınavı için e-Seminer dersleri başladı
ÜYEP Olimpiyatları'nın 4'üncüsü yapıldı
TÜBİTAK’tan 1’incilik ödülü Onur Şenel’in oldu
İşitme Engelliler Öğretmenliği Eğitim Günleri konferansına ilgi büyük oldu
FOREBIOM çalıştayının son ayağı Anadolu Üniversitesinde gerçekleşti
Üniversite-şehir iş birliğine yeni bir adım
Endüstriyel Tasarım Bölümü öğrencilerinden önemli başarı
Devlet Konservatuvarı özel yetenek sınavları başlıyor
GSF ön kayıt ve özel yetenek sınavı başvuruları 14 Temmuzda başlıyor
Uzaktan Eğitim yaz dönemi uygulama öğrencileri için oryantasyon toplantısı yapıldı
''Araştırmalarda Ölçek'' semineri gerçekleştirildi
“Amorium Antik Kentinin Envanteri, Geçmişi ve Geleceği” paneli gerçekleştirildi
Akademik Gelişim Birimi seminerlerine devam ediyor
''3. Uluslararası Deprem ve Sürdürülebilir Malzemeler Çalıştayı'' gerçekleştirildi
Fen Fakültesi mezunlarını uğurladı
Eğitim Günleri ''Bilişim Suçları'' semineri ile son buldu
Proje yazma eğitimi verildi
Anadolu Üniversitesi mezunlarını coşkuyla uğurladı
Mühendislik Fakültesi 400 mezununu uğurladı
Hüseyin Cavid'in eserleri artık Anadolu Üniversitesi'nde
Açıköğretim Fakültesi öğrencileri mezuniyet yemeğinde bir araya geldiler
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim mezunlarını hayata uğurladı
Özel Eğitimde Mesleki Bilgilendirme Semineri gerçekleştirildi
Kariyer Kulübü'nün Yönetim Kurulu Seçimi yapıldı
Kampüs | Bilim | Kültür Sanat | Spor | Künye
Anadolu Üniversitesi Haber Merkezi