Facebook Twitter
Anadolu Üniversitesi
Kütüphane
Webmail
AÖF Öğrenci
 

İyi bir pazarlamanın özellikleri nelerdir?

30 Aralık 2008 tarihinde eklendi

Marketing Anadolu Kulübünün düzenlediği “Uluslar arası Pazarlamada Marka Yönetimi” isimli konferans, 26 Aralık Cuma günü Kongre Merkezi Mavi Salon’da gerçekleştirildi. Saat 14.00 başlayan konferansa Procter& Gamble Uluslararası Pazarlama Şirketi’nin Brüksel Bölge deterjan kategorisi Pazarlama Müdürü Tankut Turnaoğlu, konuşmacı olarak katıldı.

Uzun yıllar uluslar arası pazarlama alanında gerçekleştirdiği çalışmalardan elde ettiği deneyimleri “Uluslararası pazarlama” başlığı altında öğrenciler ile paylaşan Tankut Turnaoğlu, konferansta uluslar arası pazarlama ile yerel pazarlama arasındaki farklar ve uluslar arası pazarlamada başarılı olmak için markaları nasıl yönetmek gerekir konularına değindi. Başarılı bir pazarlamacının bir ürünü pazarlarken dikkat etmesi gereken noktaların başında güçlü stratejinin geldiğini kaydeden Turnaoğlu, iyi bir stratejinin için uzun dönemli düşünebilme ve uzun dönemli plan yapabilmeyi gerektirdiğini söyledi. Turnaoğlu, pazarlamada başarılı olacak kişilerin aynı zamanda çok güçlü sağduyuya sahip olması gerektiğini, çünkü pazarlamanın bir şirkette çok yönlendiren bir konum olduğunu ve pazarlamanın çoğu şirkette ana bölüm olduğunu belirtti. Uluslar arası pazarlamanın öne çıkan özelliklerini aktardı:

Yerel pazarlamada çevresel faktörlerin 1 ülke ile sınırlı ancak uluslar arası pazarlamada birden çok çevresel faktörle karşı karşıya kalırsınız ve bu faktörler sizin pazarlama karmanızı etkiler. Her ülke birbirinden siyasal düzen, kültür, ekonomik, altyapı açısından farklı olabilir. Tüm bu dış faktörlere göre pazarlama karmanızı hangi öğelerini adapte edeceksiniz, hangi öğeleri aynı tutacaksınız, bu dengeyi kurmak uluslar arası pazarlamanın öne çıkan en önemli özelliğidir.

Turnaoğlu sözlerine şöyle devam etti: Sağlam sağduyuya sahip biri her zaman şirket için doğru kararları verir. Pazarlamacının etrafındaki arkadaşları ile samimi ve iyi ilişkiler kurması gerektiği bir noktada olması da pazarlamada başarılı olmanın koşullardan biridir.

Pazarlamanın temelinde 4 P nin olduğuna dikkat çeken Turnaoğlu, bu 4 P yi ürün, fiyat, reklam ve dağıtım kanallarının oluşturduğunu ifade etti.

Bir ürün reklamı yapılırken, pazarlamacının ürünü pazarladığı ülkenin toplumsal öğelerine uygun reklam yapması gerektiğine dikkat çeken Turnaoğlu, pazarlamada 3 strateji olduğunu kaydetti. Turnaoğlu 1. stratejide ürünün ve tanıtımın her ülkede aynı şekilde yapıldığını, 2. stratejide pazarlanan ürünün her ülkede aynı ancak, reklamı tanıtılan ülkeye özel gerçekleştirildiğini, 3. stratejide ise reklamın aynı ancak, o ülke için yeni ürün üretildiğini belirtti.


Esra Çevik (Haber Merkezi)


Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Gündoğan'ın Gaziler Günü mesajı
Göç Okulu ilk eğitim çalışmasına başladı
Kütüphane tanıtım turları başlıyor
Anadolu Üniversitesi Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesinde Sertifika Töreni
''Uzaktan Öğrenimde Yaşanan Zorluklar'' çalıştayı gerçekleştirildi
EADTU'dan Rektör Prof. Dr. Naci Gündoğan'a ziyaret
TÜBİTAK 1001 projeleri ARİNKOM TTO'da destek buluyor
Açıköğretim Fakültesinin Bulgaristan Bürosu açıldı
ARİNKOM TTO'dan açılış toplantısı
TÜBİTAK 3501 Projesi kabul edildi
Açıköğretim Fakültesi, Kore Ulusal Açık Üniversitesi ile tecrübelerini paylaştı
Anadolu Üniversitesi yeni dönemdeki öğrencilerini kucakladı
TÜBİTAK 1001 Projeleri kabul edildi
Anadolu Güneş Takımı Güney Afrika yolcusu
Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Gündoğan'ın 30 Ağustos Zafer Bayramı mesajı
Anadolu Üniversitesi yeni öğrencilerini karşılıyor
Anadolu Üniversitesinden iki yeni iş birliği
“Eczacılık Fakültesi” Anadolu Üniversitesinin gururu
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim, İktisat ve İşletme Fakülteleri Uşak’ta mezunlarını uğurladı
Animasyonun kalbi Eskişehir oluyor
Yeni profesörler beratlarını aldı
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim, İktisat ve İşletme Fakülteleri başarılı olan öğrencilerine belge verdi
Doç. Dr. Gürgür'ün projesi TÜBİTAK'a kabul edildi
Anadolu’dan TÜBİTAK’a yeni bir proje
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim sistemindeki öğrencilere muafiyet müjdesi
Erasmus+ Bilgilendirme Toplantısı gerçekleştirildi
Yaşamboyu Eğitim Merkezi personel eğitim seminerlerine başladı
Anadolu Üniversitesi ve Microsoft Türkiye iş birliği gerçekleştirildi
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim, İktisat ve İşletme Fakülteleri başarılı öğrencileriyle buluşuyor
''TÜBİTAK Projesi Deneyimi'' Anadolu'da konuşuldu
6. Türkçe Semineri başladı
Açıköğretim Fakültesinden TÜBİTAK’a ilk proje
Anadolu Üniversitesi ailesi bayramlaştı
Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Gündoğan'ın Ramazan Bayramı mesajı
Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Gündoğan'ın Gazeteciler ve Basın Bayramı mesajı
Mengenli aşçıların sözlü tarih görüşmeleri başladı
Tek ders sınav toplantısı gerçekleşti
UNFPA Göç Okulu Projesini onurlandırdı
Mühendislik Fakültesi programlarının akreditasyon süreleri yeniden uzatıldı
UNFPA’dan Üniversitemize ziyaret
Kampüs | Bilim | Kültür Sanat | Spor | Künye
Anadolu Üniversitesi Haber Merkezi