Facebook Twitter
Anadolu Üniversitesi
Kütüphane
Webmail
AÖF Öğrenci
 

İyi bir pazarlamanın özellikleri nelerdir?

30 Aralık 2008 tarihinde eklendi

Marketing Anadolu Kulübünün düzenlediği “Uluslar arası Pazarlamada Marka Yönetimi” isimli konferans, 26 Aralık Cuma günü Kongre Merkezi Mavi Salon’da gerçekleştirildi. Saat 14.00 başlayan konferansa Procter& Gamble Uluslararası Pazarlama Şirketi’nin Brüksel Bölge deterjan kategorisi Pazarlama Müdürü Tankut Turnaoğlu, konuşmacı olarak katıldı.

Uzun yıllar uluslar arası pazarlama alanında gerçekleştirdiği çalışmalardan elde ettiği deneyimleri “Uluslararası pazarlama” başlığı altında öğrenciler ile paylaşan Tankut Turnaoğlu, konferansta uluslar arası pazarlama ile yerel pazarlama arasındaki farklar ve uluslar arası pazarlamada başarılı olmak için markaları nasıl yönetmek gerekir konularına değindi. Başarılı bir pazarlamacının bir ürünü pazarlarken dikkat etmesi gereken noktaların başında güçlü stratejinin geldiğini kaydeden Turnaoğlu, iyi bir stratejinin için uzun dönemli düşünebilme ve uzun dönemli plan yapabilmeyi gerektirdiğini söyledi. Turnaoğlu, pazarlamada başarılı olacak kişilerin aynı zamanda çok güçlü sağduyuya sahip olması gerektiğini, çünkü pazarlamanın bir şirkette çok yönlendiren bir konum olduğunu ve pazarlamanın çoğu şirkette ana bölüm olduğunu belirtti. Uluslar arası pazarlamanın öne çıkan özelliklerini aktardı:

Yerel pazarlamada çevresel faktörlerin 1 ülke ile sınırlı ancak uluslar arası pazarlamada birden çok çevresel faktörle karşı karşıya kalırsınız ve bu faktörler sizin pazarlama karmanızı etkiler. Her ülke birbirinden siyasal düzen, kültür, ekonomik, altyapı açısından farklı olabilir. Tüm bu dış faktörlere göre pazarlama karmanızı hangi öğelerini adapte edeceksiniz, hangi öğeleri aynı tutacaksınız, bu dengeyi kurmak uluslar arası pazarlamanın öne çıkan en önemli özelliğidir.

Turnaoğlu sözlerine şöyle devam etti: Sağlam sağduyuya sahip biri her zaman şirket için doğru kararları verir. Pazarlamacının etrafındaki arkadaşları ile samimi ve iyi ilişkiler kurması gerektiği bir noktada olması da pazarlamada başarılı olmanın koşullardan biridir.

Pazarlamanın temelinde 4 P nin olduğuna dikkat çeken Turnaoğlu, bu 4 P yi ürün, fiyat, reklam ve dağıtım kanallarının oluşturduğunu ifade etti.

Bir ürün reklamı yapılırken, pazarlamacının ürünü pazarladığı ülkenin toplumsal öğelerine uygun reklam yapması gerektiğine dikkat çeken Turnaoğlu, pazarlamada 3 strateji olduğunu kaydetti. Turnaoğlu 1. stratejide ürünün ve tanıtımın her ülkede aynı şekilde yapıldığını, 2. stratejide pazarlanan ürünün her ülkede aynı ancak, reklamı tanıtılan ülkeye özel gerçekleştirildiğini, 3. stratejide ise reklamın aynı ancak, o ülke için yeni ürün üretildiğini belirtti.


Esra Çevik (Haber Merkezi)


Anadolu Üniversitesi - TUSAŞ iş birliği
''Arafta Bir Entelektüel: Ahmet Hamdi Tanpınar''
Prizren Üniversitesi öğretim elemanlarına eğitim
ESRI’dan Anadolu Üniversitesi’ne ziyaret
Köy Enstitülerinin 74. Kuruluş Yıl Dönümü kutlandı
Prof. Dr. Bağcı'dan ''entelektüel ziyafet'' tadında konferans
“e-Seminer Destek Ekibi Hizmet Eğitimi Toplantısı” yapıldı
''Eurodesk Projesi'' için açılış toplantısı yapıldı
''Ne iş olursa yaparım'' devri sona eriyor
AÖF Büroları yenileniyor
TOFAŞ projeleri, Anadolu Üniversitesinde
''I. Uluslararası Avrasya Türk Dünyası Çocuk Edebiyatı Yayıncılığı Sempozyumu'' Eskişehir ve Anadolu Üniversitesi ev sahipliğinde başladı
Turnitin ve iThenticate programları eğitim seminerinde anlatıldı
Akademik Gelişim Birimi seminerlerine yenisini ekledi
Çocuklar bayramlarını erken kutladı
“Kampüste Marketing ’14”e katılım yoğun oldu
''Açıköğretim ve Uzaktan Öğretim Yönetmeliği Çalıştayı'' gerçekleşti
Mevlana Değişim Programı toplantısı gerçekleşti
BEBKA Destekleri Bilgilendirme Toplantısı yapıldı
BAUM’dan AÖF Sınav Otomasyon Sistemi
“6. Uluslararası Arkeoloji Öğrencileri Sempozyumu” Anadolu Üniversitesinde gerçekleşecek
ARİNKOM TTO, Eczacılık Fakültesi ile buluştu
ARİNKOM TTO 3 boyutlu baskıyı Anadolu Üniversitesine taşıdı
''Proje Tabanlı Staj'' için sertifika töreni yapıldı
ANATEK ve Arçelik arasında gerçekleştirilen Ar-Ge Projesi başarıyla tamamlandı
İmparatorluktan ulus devlete değişim konuşuldu
Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Gündoğan'dan Türk Polis Teşkilatının 169. Kuruluş Yıl Dönümü mesajı
''2014 Türkiye Beyin Yılı'' aktivitelerine Anadolu Üniversitesi öğrencileri de katılıyor
Prof. Dr. Kadriye Benkli ÖYP'lilerle buluştu
''Anne-Baba Tutumları'' semineri ailelere ışık tuttu
AEGEE Plus eğitimi gerçekleştirildi
Sıradışı Uyumsuz Muhalif: Bir Entelektüeli Yitirmek
Moda Tasarımı Bölümüne ödül yağmuru
''Kampüste Reklam Var 10'' gerçekleştirildi
İşimi nasıl kurarım?
“Güzel Güzel Sanatlar Tasarımına Lezzet Katar”
Oryantasyon programı düzenlendi
Arkeoloji Kulübü etkinlikleri devam ediyor
Banka kartı/kredi kartı ile öğle yemeği satışı
Yabancı Dillerde eğitim seminerleri
Kampüs | Bilim | Kültür Sanat | Spor | Künye
Anadolu Üniversitesi Haber Merkezi